CZECH TOURISM TURISTICKÉ REGIONY TR 14  SEVERNÍ MORAVA A SLEZSKO TR 13  STŘEDNÍ MORAVA TR 12  JIŽNÍ MORAVA TR 11  VYSOČINA TR 10  VÝCHODNÍ ČECHY TR 09  ČESKÝ RÁJ TR 15  KRKONOŠE TR 08  ČESKÝ SEVER TR 07  SEVEROZÁPADNÍ ČECHY TR 06  ZÁPADOČESKÉ LÁZNĚ TR 05  PLZEŇSKO TR 04  ŠUMAVA TR 03  JIŽNÍ ČECHY TR 02  STŘEDNÍ ČECHY TR 01  PRAHA PO RUSSKIPOLSKIFRANCAISDEUTSCHENGLISHČESKY
Fulltext
Čtvrtek 18.04.2024
  TOP 20  
  Databanka akcí
 
  KULTURNÍ, ZÁBAVNÍ A SPOTŘEBNÍ VYŽITÍ  
  Sportovní aktivity
Kultura
Zábava
Nákupy
 
  DOPRAVNÍ DOSTUPNOST A MÍSTOPIS  
  Dopravní dostupnost
Místopis
Přírodní zajímavosti
 
  POZNÁVACÍ CESTOVNÍ RUCH  
  Technická pamětihodnost
Církevní památka
Archeologie
Kultura
Lidová architektura
Hrady a zámky
Městské zajímavosti
Židovské památky
Ostatní
 
  LÁZEŇSTVÍ A WELLNESS  
  Lázně
Wellness
 
  ORGANIZACE CESTOVNÍHO RUCHU  
  Organizace cestovního ruchu
 
  SPORT  
  Letectví
Zimní sporty
Vodní sporty
Cykloturistika
Pěší turistika
Ostatní
 
  UBYTOVÁNÍ, STRAVOVÁNÍ, SERVIS NA CESTÁCH  
  Ubytování
Stravování
Gastronomie
Servis na cestách
Mapy
Web kamera
 
Království perníku

Ředitel sekce řízení OPŽP Mgr. Martin Kubica v regionu

Díky aktivitám RŠOV měli účastníci semináře 27.9.2016 unikátní možnost získat informace "z první ruky"
V celkovém duchu akcí Regionální školy obnovy a rozvoje venkova, které jsou níže uvedeny, účastníci semináře měli možnost ocenit osobní přístup pana ředitele sekce řízení Operačního programu životní prostředí k jeho osvětě.

Nebývá zvykem, že se řídící pracovník takto angažuje, disponuje tak detailními a odbornými znalostmi, které na základě zkušeností předkládá příjemnou a pochopitelnou formou potenciálním žadatelům, které motivuje k tvorbě a realizaci projektů. „Pracovník SFŽP – administrátor projektu je partnerem žadatele a realizátora.“ Tato informace, která zazněla, je zásadní změnou k ještě lepšímu obrazu řízení OPŽP, který už v poslední době minulého období patřil mezi „uživatelsky nejpřívětivější“.

Účastníci semináře se zaměřili v rámci podrobné prezentace os OPŽP také na diskuzi ohledně praktického využívání opatření programu pro menší obce a města. Dále se hovořilo o nutnosti respektování souvislostí a dopadů jednotlivých poskytovatelů dotací na konečného realizátora a na území, v kterém se nachází, jinak dochází k chaosu a tím i neefektivnímu zacházení s finančními prostředky nás všech. V současné době je realitou, že každý úřad zajišťuje svoji agendu dle svých kompetencí a není schopen registrovat skutečnost, že obec je komunita, kde vše souvisí se vším a ve velmi málo případech lze realizovat projekt jako oddělenou aktivitu, která by neměla další dosah či průnik.

Na základě diskuze účastníků a pana ředitele vyvstalo několik důležitých a zajímavých faktů, které by mohly sloužit jako podklad pro diskuzi ohledně případných změn v podmínkách OPŽP:
- osa č. 1 nedovoluje využít obcím v rámci oddělené kanalizace dotaci i na kanalizaci dešťovou. Enormně se zvyšují náklady na celkovou realizaci kanalizačního systému, které mohou zapříčinit, že obec i přes nabídku výhodných půjček na dofinancování nebude o vybudování systému uvažovat, protože by se na dlouhá léta zadlužila a po tuto dobu by jí nezbývaly prostředky na drobnější aktivity v obci – život v obci by se značně utlumil. Dále je nedomyšlen fakt, že při realizaci dešťové kanalizace není zákonně ošetřen odvod vody do sběrných či zasakovacích nádrží. Na jednu stranu OPŽP nepodporuje dešťovou kanalizaci, např. vč. zasakovacích nádrží (voda nezadrženě odchází) a na druhou stranu podporuje jiná a velmi nákladná opatření na pouze zadržení vody v krajině, jako jsou poldry a retenční nádrže, které ne zcela vždy v krajině pěkně vyhlíží a zabírají zemědělskou půdu.
- osa č. 4 ohledně zeleně v intravilánu nedovoluje žádat obcím s počtem obyvatel pod 500 obyvatel. Pro toto diskriminační opatření neexistuje reálný podklad. A přitom v reálu právě malé obce o svá veřejná prostranství plná zeleně příkladně pečují (což se plně potvrdilo v rámci příkladného čerpání prostředků obcemi do 500 obyvatel na úpravu veřejných prostranství v rámci Programu rozvoje venkova 2007-2013).

Přítomní se shodli na faktu, že jakákoli opatření na zadržení vody v krajině jsou velmi potřebná, protože voda je to nejcennější pro celou naší společnost.


Za tým RŠOV Kateřina Korejtková, realizátor vzdělávacích aktivit



Vzdělávací akce Regionální školy obnovy a rozvoje venkova (RŠOV) mají dlouholetou tradici a pořádané akce vykazují stabilně vysoký přínos pro jejich účastníky. Především se jedná o osvětovou činnost o možnostech skladby činnosti pro obce v rámci její komunitní funkce, o maximální využívání dotačních titulů, o čerpání vhodných příkladů dobré praxe a v neposlední řadě o detailní výměnu informací a zkušeností účastníků při výjezdních vzdělávacích seminářích.
Osvětová činnost a ukázka příkladů dobré praxe s dobrou znalostí možností využívání dotačních titulů jednoznačně podporuje aktivitu obcí a tím zvyšuje absorpční kapacitu celého území v rámci zajištění udržitelného rozvoje venkova.
DALŠÍ INFORMACE: VN KONZULT, s.r.o.
Zveřejněno 29.09.2016 v 07:03 hodin
Copyright 1998-2024 © www.infoSystem.cz,
součást prezentačního a rezervačního systému Doménová koule ®
1 PRAHA
2 STŘEDNÍ ČECHY - ZÁPAD
3 STŘEDNÍ ČECHY-JIHOVÝCHOD
4 STŘEDNÍ ČECHY - SV - POLABÍ
5 JIŽNÍ ČECHY
6 ŠUMAVA - VÝCHOD
7 CHODSKO
8 PLZEŇSKO
9 TACHOVSKO - STŘÍBRSKO
10 ZÁPADOČESKÝ LÁZEŇSKÝ TR
11 KRUŠNÉ HORY - ZÁPAD
12 KRUŠNÉ HORY
13 ČESKÉ STŘEDOHOŘÍ-ŽATECKO
14 DĚČÍNSKO A LUŽICKÉ HORY
15 MÁCHŮV KRAJ
16 LUŽICKÉ HORY A JEŠTĚD
17 FRÝDLANTSKO
18 JIZERSKÉ HORY
19 ČESKÝ RÁJ
20 KRKONOŠE - ZÁPAD
21 KRKONOŠE - STŘED
22 KRKONOŠE - VÝCHOD
23 PODZVIČÍNSKO
24 KLADSKÉ POMEZÍ
25 HRADECKO
26 ORLICKÉ HORY A PODORLICKO
27 PARDUBICKO
28 CHRUDIMSKO - HLINECKO
29 SVITAVSKO
30 VYSOČINA
31 MORAVSKÝ KRAS A OKOLÍ
32 BRNO A OKOLÍ
33 PODYJÍ
34 LEDNICKO - VALTICKÝ AREÁL
35 SLOVÁCKO
36 STŘEDNÍ MORAVA - HANÁ
37 ZLÍNSKO
38 BESKYDY A VALAŠSKO
39 OBLAST OSTRAVSKO
40 OBLAST POODŘÍ
41 OPAVSKÉ SLEZSKO
42 TĚŠÍNSKÉ SLEZSKO
43 OBLAST JESENÍKY